maandag 17 oktober 2011

Koekjes bakken

Weet je wat ik nou zo leuk vind aan de herfst en de winter? Dat het binnen dan zo lekker kneuterig is, Nou was het gister wel heel mooi weer en kon je ook de hele dag buiten zijn, maar het is oktober....Oktober! dus ik zat de hele middag binnen met mijn meiden en dat mocht ook, want we waren al buiten geweest voor een wandeling met de hond.
We gingen koekjes bakken. Zo gezellig! En dat is dan weer wel bijzonder voor mij. Ik heb nl een hartstochtelijke hekel aan koken, maar koekjes bakken vind ik dan wel weer leuk, omdat het zo kneuterig is.

         
Kijk eens hoe blij ze kijkt. Madelief houdt ook van kneuteren.
En ze lukken ook zo goed.  Dat is wel altijd een voorwaarde om iets leuk te vinden trouwens...


  Merle is altijd heel serieus. Ook met koekjes bakken . En wees eerlijk,  koekjes smaken ook lekkerder als ze er mooi uitzien.

het deeg smaakt ook altijd zo verleidelijk lekker....
Wachten op de koekjes in de oven duurt trouwens wel lang....daar kun je beter bij gaan zitten.
Maar het wachten wordt beloond. Nu kan het leukste werkje beginnen: Het versieren!




 
En wat waren ze mooi versierd! 




Het is waarschijnlijk overbodig om te vertellen dat ze heerlijk, maar wel erg zoet zijn :-)

Liefs mariska

1 opmerking: